Traductor

dijous, 25 de febrer del 2021

Tenir anys, tenir records

Viure de manera confinada o semi-confinada no és fàcil, aprens a organitzar-te de manera diferent, recuperes moltes costums que havies aparcat i tens temps, entre videotrucada o videoconferència, a recordar temps millors. Almenys a mi m'ha servit per recordar temps passats, temps millors, temps amb il·lusió en què tot estava per fer i tot era possible.

Avui recordava el període dels anys 70-80 i he començat a trobar fotografies que m'han portat molts records agradables i que si em permeteu compartiré molt breument:

1. El maig del 1968 vaig fer de monitora al casal d'estiu a La Tallada d'Empordà, el meu poble de naixement. Amb un grup de joves vàrem crear el "Grup d'Aventura" i en una de les "aventures" vàrem decidir que la zona de l'Empordà entre la carretera de Viladamat i la de Parlavà i entre la via del tren de Sant Jordi Desvalls i l'Estartit en diríem l'Empordanet, perquè no ens sentíem ni de l'Alt ni del Baix Empordà i la capital seria Torroella de Montgrí. Per aquest motiu el local social actual de La Tallada es diu "l'Empordanet".

2. L'estiu del 1970 vàrem organitzar el primer campament mixt de les Comarques de Girona.... o potser de Catalunya o de tot l'Estat. Va ser a Arbúcies, ens venien a veure altres monitors i professors per saber com anava. Era una novetat que ens hi va donar suport el Bisbat de Girona, ara, quan hi penso, em sembla increïble. 

3. Dues activitats inèdites fent de mestra a l'Escola d'Adults de Sarrià de Ter, varen ser: 
a) 1982 - Vàrem ser el primer Centre de Formació d'Adults d'Espanya que va anar a visitar el Congrés de Diputats a Madrid. Això és el que ens varen dir allà. Érem 11 dones, algunes era la primera vegada que sortien sense el marit.
b) 1985 - Intercanvis entre Escoles d'Adults de diferents Comunitats Autònomes: Saragossa (Cuarte de Huerva), Granada (1986), Madrid (1987), Astúrias, País Basc, Mallorca... 

Desitjo que vinguin temps millors i que els joves d'avui puguin tenir records meravellosos com tinc jo. Endavant !!!

Intercanvi CFAs a Sarrià de Ter
El grup d'Aventura de l'Empordanet
Campament mixt a Arbúcies


Al Congrés dels Diputats durant l'Intercanvi
amb el CFA de Palomeras - Madrid
no podíem ser menys que les 10 dones 😀😀

 
Moment de comiat del grup d'10 dones cap a Madrid